Sunday, March 6, 2011

Adf.ly Duit Sampingan Sambil Blogging ?


Apa itu Adf.ly ? Tak tau ? Ianya sama sahaja dengan Nuffnang . Tapi Nuffnang , kita pamerkan satu iklan yang memerlukan seseorang untuk klik . Tetapi Adf.ly akan mengubah link website anda kemudia secara automatiknya membuat seseorang itu klik dan akan membawa beliau terus kepada iklan tersebut dan juga website anda . Haishh . Susah betul nak faham kan ? Ok . Cuba klik link ini http://adf.ly/hCWe.

Okeh . Korang akan dibawa terus ke iklan dan juga blog Signal King Amir bukan ? Dah faham ? Oke . Mari kita ke langkah seterusnya . Adf.ly hanya akan membayar hasil pendapatan kita ke akaun PayPal . Iaitu salah satu sistem wired transfer dalam alam maya siber . Secured . Dan jangan risau . Sudah lama PayPal ini berdiri teguh . Dan anda mesti lah mempunyai akaun PayPal yang telah di verified . Dan ini memerlukan card credit . Kalau yang mana dah ada akaun PayPal . Tunggu apa lagi ? Hehe . Cepat-cepat lew join . Tak dapat banyak sikit jadi le kan ? kan ?

Adf.ly selalunya digunakan oleh para-para uploader tegar . Hehe . Sebab adf.ly boleh menyorokkan link sebenar dan akan membuatkan tempoh hayat link tersebut lebih lama . Ini untuk mengelakkan uploader movie , song , games terpaksa upload file yang diorang kongsikan kerap kali . Sebab sesetangah file hosting . Akan delete link yang kandungannya dikenal pasti haran unutuk dikogsikan . Hehe . Dah nama pun download .

Adf.ly yang seronok digunapakai sebab korang boleh post link dia ke Facebook . Haa . Tak banyak servis macma nie Facebook bagi lepas link die tau ? Adf.ly nie lepas lagi . So kalau korang nak sebarkan link website/blog apa salahnya shrink guna adf.ly then spam kat Facebook bagi orang klik ? Sama jugak macam korang post link website/blog korang kat FB . Dari tak dapat apa-apa baik ada sikit bukan ? Hehe .

Amir share je . Korang nak buat ke tak itu atas korang lah . Nie bukan paksaan lew . Grr . Peace . Siapa-siapa nak mulakan boleh klik kat banner bawah tue ;)


2 comments:

Epit Lavica said...

kalau takde krdt card , mmg tak dapat payment la ?

Admin said...

@Epit Lavica

Yeap . Kene ade . nnt terus masuk pada card credit .

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design