Tuesday, September 21, 2010

Mengubah Start Orb Windows 7 Dengan Mudah

Kini terdapat cara mudah bagi menukar windows start orb iaitu dengan mengunakan aplikasi yang ringan tanpa perlu memasang pada windows anda . Disini Amir ingin mengajar blogger semua bagaimana melakukannya . Mula-mula blogger semua mesti memuat turun aplikasi tersebut . Amir telah pun menyediakannya . Sila muat turun file ini . Setelah selesai memuat turun , blogger mesti mengektrak file.rar tersebut mengunakan winrar . Sekiranya blogger tidak mempunyai aplikasi tersebut sila dapatkannya disini .


Setelah blogger mengektrak file.rar tersebut , blogger akan dapati satu aplikasi yang bernama Windows 7 Start Button Changer . Pastikan blogger semua menjalankan aplikasi tersebut dengan right click > run as administrator . Sekiranya blogger mendapat seperti paparan diatas , blogger semua telah berjaya dalam langkah pertama.


Langkah kedua , blogger klik pada Select & Change Start Button dan akan mendapat seperti paparan diatas ini pula . Bagi mendapat kan Orbs pilihan anda , sila browse pada folder Sample Orbs yang telah disediakan sekali didalam file.rar yang telah dimuat turun sebentar tadi.


Setelah blogger memilih orbs yang menjadi pilihan , secara automatik windows anda akan mengalami 'flashing' beberapa saat bari mengganti kan orb yang original . Lihat paparan diatas , anda telah pun berjaya menukar start orbs windows anda . Selamat mencuba bloggers . Sebarang pertanyaan sila tinggalkan komen . Terima Kasih.

4 comments:

Anonymous said...

vista blh x??

Admin said...

rase nye boleh , cuba lah ? then post resul kat sini? tak salah mencuba . :D

Anonymous said...

Oh! AMir.. Aku wat tak leh lewr, nape ek..

Admin said...

@Anonymous

Part mana yang tak boleh tuh ? Boleh bgtau ? Harap dapat membantu :D

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design