Wednesday, October 6, 2010

Security And Ethical

Entri ini khas buat - buat hacker kat luar sana . Heheh . Mungkin korang dah pro . Tapi basic ini musti korang ketawa kecil dalam hati . Sbab korang dah berada di top level . Memandang kembali sejarah kenaikan korang .

Security And Ethic adalah subtopic kepada subject Operating System yang Amir belajar semester ini . Jangan ingat OS tuh windows saja ya blogger semua . Amir belajar berdasarkan Open Source OS iaitu Fedora . Hehe . Linux Operating System .

Apa yang Amir belajar dalam topic ini hanya pengenalan saja . Apa itu , serangan-serangan yang sering menyerang komputer kita , cara menghindarai , cara mengenali serangan tersebut . Hehe . Phishing yang Amir geli hati dengan masa lecturer untuk topic tersebut . Semasa berada di tingkatan 4 Amir dah berjinak-jinak dalam Phishing ni . Sebab nak grab windows product key yang ori untuk activated windows Amir . Hehe . Tuh mase newbie lagi . Biase lah lanun-lanun yang takda apa-apa pengetahuan yang lengkap .

Insyaallah , jika Amir sambung pengajian di peringkat ijazah Amir akan belajar fasal Network Security pula. Lagi mencabar . Tak sabar ! ;)

 Hahahahhaha , Saja jalan2 jumpe pic nie kat google  :D

Nak tau lebih lanjut sal ni boleh review kat sini : ethicalhacker

2 comments:

A Y U A Z A M I said...

i likee :D teach me

Admin said...

hahaha . amer mane terel lah . ngeee. :D

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design