Wednesday, December 29, 2010

Malaysia vs Indonesia , Ape Kes ?


Malam nie ye , Malaysia vs Indonesia untuk perlawanan balik untuk final Piala AFF Suzuki 2010 . Jam 7.55 ye para blogger ? Hehe . Tapi , entri ini bukan untuk perlawanan bola . Tapi tentang rakyat Indonesia yang sering mengkeji dan mencaci kita rakyat Malaysia ini .

Kenapa pekara macam ini sering kali berlaku ? Salah siapa ? Salah diri kita sebagai Rakyat Malaysia ke ? Tak ? Ok . Kat sini Amir tak nak tunding jari pada siapa-siapa . Tepuk dada tanya selera ? Orait ?

1 . Kebanjiran Rakyat Indonesia

Tak tau lah sama ada rakyat Malaysia ini perasaan pekara ini atau buat-buat tak nampak ? Atau sengaja butakan mata ? Buruh binaan , Indonesia . Kuli dekat kedai borong , Indonesia ? Nyanyi lagu Radja ? Puja artis , Indonesia ? Yang buat KLCC , Indonesia . ? WTFish ? Pendatang haram , Indonesia ? Oh , pihak berkuasa bila nak settle pekara nie ? Kami rakyat Malaysia , dicaci rakyat Indonesia ?

2 . Sikap Rakyat Malaysia

Yang rakyat Malaysia ini pun satu , tak pakai otak ? Ke tak fikir ? Kenapa lah ramai sangat rakyat Malaysia yang pandai cakap , pandai caic kembali rakyat Indonesia . Tapi buat tak nak ? Yang tau nak merempit  , bunuh diri . Yang tau hisap dadah hisap ganja . Melacur diri . Jadi orang rosak akhlak ? Buang anak sana sini . Buat maksiat sana sini . Tak reti ke nak ubah sikap ? Tak nampak ke kehancuran yang korang sendiri buat ? Pakai otak lah wahai rakyat Malaysia .

Wahai rakyat Malaysia mari lah kita sedar dari kealpaan duniawi . Berhentikan lah sikap " Pandai Cakap Saja " . Dan berhentilah dari terus membaling tahi kembali kepada rakyat Indonesia . Kalau mereka mencaci kita , kira redha saja lah . Tuhan yang Maha Esa . Allah Maha Besar . Akan adanya balasan terhadap mereka yang mencaci manusia lain . Jangalah kita mencaci mereka kembali .

Berhentikan lah dari mendengar lagu artis Indonesia . Berhentilah dari tengok sinetron Indonesia yang sering TV3 tayangkan tuh . Tengok lah cerita-cerita Melayu . Ape ? Memang cerita Melayu ada yang tak seronok . Oke tengok lah cerita-cerita dari Hollywood . Settle . Bukan Amir membenci semua rakyat Malaysia . Tetapi , segelintir dari mereka yang membuat propaganda untuk kucar-kacir kan negara kita .

P/S : Kalau ada rakyat Indonesia yang baca entri ini pasti hangin . Lepas tuh , mensti ada pulak hacker-hacker yang nak hack blog Amir ini . Haha . Amir tak kisah lah wei :P

1 comments:

Admin said...

@Mr. Swift

Thx for following me back! :P

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design