Thursday, December 23, 2010

Naza Forte kini Kereta Peronda PDRM ?

Tak lapuk dek hujan , kisah Polis Diraja Malaysia menggunakan Evo 10 di highway untuk mengejar kaki-kaki pelumba kereta secara haram . Kini Naza Forte yang disebut-sebut di blog ibarat cendawan yang tumbuh selepas hujan pula . Hehe . Mari kita lihat kereta peronda baru oleh PDRM iaitu Naza Forte .





Apa kata kita sebagai rakyat Malaysia ? Adakah semua ini perlu ? Hehe . Adakah ini salah satu penyelesaian untuk masalah Evo 10 PDRM yang sering kemalagan dijalan raya ? Muslihat atau pembagunan teknologi ? Kenapa tidak pakai Proton Inspira ? Bukan kah rakyat Malaysia digalakkan menggunakan produk Malaysia . Degan slogan " Produk Malaysia Kebanggan Kita " ?

Antara elemen yang tidak Amir suka akan kereta ini ialah , Keupayaan . Naza Forte bukan tandingan Evo 10 dari segi keupayaan . Tapi tidak dinafikan reka bentuk mungkin boleh menjadi perbandingan hebat . Kedua , warna . Kenapa harus kita meniru sebijik seperti kereta polis US ? WTF ? Tiru macam dalam cerita Transformers ? Haha . Funny . Where is our Malaysian dude ?

Dan yang terakhir , adakah dengan penambahan kereta peronda baru ini dapat mengurangkan kadar jenayah ? Dan kenapa tidak tukar je semua dengan Naza Forte ini ? Kesian lah dekat " Orang Lama " polis yang selama ini hanya layak memandu Kancil ? Haha . Sedih . 

4 comments:

Merul said...

cntik design warna.. :)..cam polis oversea lak...

Amir said...

@Merul

Aah , memang dah cun . Sebijik color kete transformers :P

BolaMalaysia said...

Kenapa Amir marah bila polis warna cam kete oversea. Amir nak kete polis warna merah putih biru kuning ke? keh keh keh.

Dah maju dah PDRM ni :D

Amir said...

@BolaMalaysia

Bukan marah , kecewe sikit . Hohohoh . Harus kan meniru kereta polis lain . Atau nk seragam kan polis satu dunia ? Hahhahaha :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design