Saturday, March 12, 2011

Aku Anak Rantau Yang Berjalan Menghadapi Hidup Dengan Sendiri


Dah lama Amir tak update blog Amir ini dengan bahan-bahan ilmiah . Semuanya sebab gara-gara hidup Amir yang makin sibuk dengan pembelajaran , dan juga perniagaan barangan elektronik iaitu wifi adapter . Boleh klik Signal King Wifi Adapter untuk lihat barangan yang Amir jual . Sejak kebelakangan ini , bisnes Amir semakin menjadi-jadi sehinggakan setiap hari ada sahaja orang yang telefon/sms Amir tanya mengenai produk yang Amir jual ini . Malah ada juga yang menghubungi Amir melalui email . Hehe . Terkejut jugak tuh . So , mulai hari ini . Kena lah check email setiap hari , setiap masa dan waktu . HEHE . Amir berdoa agar , bisnes Amir semakin maju , dan terus maju . Sebab Amir nak simpan duit . Nak beli kereta . HAHA .

Dengan adanya bisnes ini , Amir tidak lagi bergantung pada duit ibu/bapa atau pun nenek/atok Amir lagi . Bukan nak belagak atau takbur . Tetapi inya betul . Biarlah adik-adik Amir yang lebih memerlukan untuk beli buku atau peralatan sekolah . Secara tidak langsung . Boleh kurangkan beban/tanggungan ibu bapa kita sendiri . Dan buatkan diri Amir lebih berdikari . Amir sarankan kepada pelajar-pelajar universiti untuk menceburi dalam perniagaan online ini . Bukan tiada yang berjaya , ada sahaja . Malah banyak yang menjadikan perniagaan online ini sebagai kerja tetap sebab permintaan dari pelanggan tidak pernah berhenti .

Nak tau apa yang Amir jual ? Teruskan membaca ye . Heee . Peace ;)

Apakah itu Wifi Adapter ?

Wifi Adapter itu adalah satu alat yang membolehkan anda mencapai rangkaian secara wireless . Sama macam laptop anda yang sering kali di panggil "wifi" . Ia nya sama sahaja . Wifi adapter ada banyak dijual di pasaran .

Kegunaan Wifi Adapter ?

Banyak kegunaanya , antaranya ialah digunakan pada pc/desktop yang ingin online menggunakan wireless . Wifi adapter lah yang akan memboleh kan pc/desktop itu mencapai rangkaian wireless . Selalin itu , laptop keluaran pertama di Malaysia . Laptop-laptop yang "old school" , tiada wifi card . Wifi adapter digunakan untuk laptop tersebut mendapat sambungan secara wireless . Dan wifi adapter digunakan untuk memperluaskan range/jarak/ lingkungan wifi tersebut . Lagi besar kuasa pemprosessan wifi adapter tersebut . Lagi jauh/jarak/lingkungan wifi adapter itu boleh menjejaki acess point wifi .

Kenapa Wifi Adapter Signal King ?

Ini kerana wifi adapter keluaran China ini dibina dengan kuasa yang besar . Dan "power" berbanding dengan yang ada di pasaran . Malah , chipset nya boleh membuatkan anda mendapat capaian internet maksima yang boleh . Ada yang boleh mencecah 150mbps walaupun dengan capaian tanpa wayar . Malaysia masih ketinggalan dalam teknologi ini . Selalin itu, ianya murah dan mudah alih . boleh dibawa kemana sahaja untuk di gunakan .

Nota Kaki : Ada juga Amir selitkan info ilimah entri kali ini . HEHE ;)

2 comments:

hawiz said...

wahh..cool...semoga bertambah maju yer..hihi

Admin said...

@hawiz
Trimas :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design