Sunday, July 1, 2012

10 Android Apps Yang Hot





Selaku pengguna telefon pintar Android , disini penulis ingin kongsikan 10 aplikasi yang di pasang pada telefon pintar milik penulis . Antara yang menjadi pilihan adalah :


1. Facebook


Facebook adalah satu laman social yang kini penggunanya teramatlah banyak sekali . Dengan adanya aplikasi tersebut , kini tiada masalah untuk mecapai ke laman social itu dengan telefon pintar android .

PAUTAN MUAT TURUN APLIKASI FACEBOOK DISINI

2. WhatsApp Messenger


Dengan adanya aplikasi ini , boleh lah ucapkan "bye-bye" kepada sistem pesanan ringkas yang satu ketika dulunya menjadi satu cara menyampaikan pesanan dengan ringkas terhebat. Kini dengan whatsapp , anda boleh mengahantar pesanan tanpa batas dan tidak lagi memerlukan credit , hanya memerlukan sambungan internet . Juga memudah kan penghantaran gambar , video dan juga audio

PAUTAN MUAT TURUN APLIKASI WHATSAPP MESSENGER

3. You Tube


Aplikasi You Tube , memastikan anda tidak terlepas video-video menarik yang baru di muat naik di lama sesawang You Tube .

PAUTAN MUAT TURUN APLIKASI YOUTUBE

4. Foursquare


Aplikasi ini memudahkan anda mengetahui tetang sesuatu tempat yang ada lawati . Kerana sesiapa yang pernah lawat tempat tersebut terlebih dahulu dari pada anda sememangnya mereka akan berkongsi pendapat tetang pelbagai aspek tetang lokasi tersebut . Malah boleh mengetahui siapa yang sedang berada disitu . Ia menjadi salah satu aplikasi untuk menjejak lokasi rakan-rakan lain yang menggunakan aplikasi ini buat penulis .

PAUTAN MUAT TURUN APLIKASI FOURSQUARE

5. Blogger


Blogger ialah aplikasi menarik buat seseorang penulis tegar . Anda boleh menulis artikel baru hanya dengan telefon pintar android anda dimana sahaja dan pada bila-bila masa .

PAUTAN MUAT TURUN APLIKASI BLOGGER

6. Gmail






Aplikasi ini memudahkan anda untuk membaca email yang baru dihantar hanya pada telefon pintar android anda . Ianya juga membenarkan anda mengurus beberapa akaun gmail yang anda miliki .

PAUTAN MUAT TURUN APLIKASI GMAIL

7. Twitter


Twitter membenarkan anda mengetahui tetang selebriti , berita dan banyak lagi dengan pantas . Sekiranya anda memang pengguna tegar Twitter . Pastikan ia dipasang pada telefon pintar android anda sekarang .

PAUTAN MUAT TURUN APLIKASI TWITTER

8. Golden Screen Cinema


Ianya satu aplikasi yang sangat berguna buat "kaki wayang" . Tanpa perlu beratur di kaunter tiket untuk pembelian tiket wayang . Dengan menggunakan aplikasi ini anda dapat membeli tiket dimana sahaja dan pada bila-bila masayang anda suka.

PAUTAN MUAT TURUN APLIKASI GSC

9. Maybank2u





Ianya sesuai buat peniaga-peniaga yang menjual atau berusniaga secara dalam talian . Mudah untuk menyemak segala pembayaran oleh pelanggan dan juga mudah untuk memindahkan wang dengan hanya menggunakan telefon pintan android .

PAUTAN MUAT TURUN APLIKASI MAYBANK2U MALAYSIA

10. CIMB Clicks





"Sotong Merah" adalah panggilan penulis terhadap aplikasi ini . Ia juga memudahkan segala urusan jual beli secara dalam talian .

PAUTAN MUAT TURUN APLIKASI CIMB CLICKS

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design