Entri kali ini , Amir nak update fasal Amir dah memiliki kereta . Alhamdulillah , bisnes boleh support duit poket . Boleh lah Amir pakai kereta . And kelebihan untuk Amir jugak , boleh restock penuh satu kereta . So anytime customer nak COD . Boleh je . Stock sedia ada dalam kereta . Dari nak sewa bilik simpan stok . Baik letak dalam kereta . Hehe .
Bukan lah kemampuan Amir nak pakai kereta besar . Kereta kancil EX850 je . Alhamdulillah ada juga , boleh buat ulang alik KL - Taiping . Kategori K-Car nie . Memang sebelum dapat dah survey macam-macam . Hehe . Terasa niat di hati nak pakai kereta turbo nie . Hehe . Proses dah tau , cuma tunggu modal je . Slow-slow . Hehe . Nafsu semua nie . janji boleh pakai untuk senangkan Amir pergi mana-mana sudah lah .
Mira Daihatsu L502S
Opss . Bukan kereta Amir atas tuh , gambar pinjam dari Google je . Kereta Jepun tuh . Amir berniat nak convert si Kancil Amir tuh jadi macam kereta kat atas nie . Hehe . Banyak owner K-Car layan convert ke kereta Jepun nie . Amir pun baru je menceburkan diri dalam bidang kerata nie . Asyik selama nie dengan 135LC je . Hehe . Bagi dia rehat pulak My Babe tuh ;)
Yeah . Yeah . Yeah . This is my car . Stended gaban lagi nie . Owner sebelum nie adalah kaka Amir . Dia dah tak nak pakai kereta pulak , dia bagi dekat Amir untuk sambung bayar . Then , it will be my own . Yes . Yes . Perjanjian telah dimenterai . Akhirnya , ia menjadi milik Amir . Hehe .
Zakwan Noh , rakan sekelas Amir banyak dah turunkan ilmu K-Car nie . Dia pun ada Kelisa sebijik . Minat kiteorang berdua nie sama lak . Memang sama naik ja nie . Haha . Zakwan , nnt photoshoot la kete kte same-same ea ? huhuh . Selama Hampir 2 bulan Amir pakai kereta nie . Sedikit pengubahsuaian interior dijalankan . Ngee . Memang tak boleh duduk diam .
Fasa 1 :
Meter Merah L5 with RPM ( Half - Cut )
Dashboard L5 Black , complete wiring , blower ( Dalam laci siap ada manual box original kete Jepun lagi . HEHE . Half - Cut jugak nie )
Pemasangan oleh Meg Autopart , Ampang . Memang terbaik , murah ;)
Merah mengancam dikala waktu malam ;)
Fasa 2 :
GAB Sport Spring Coil
With front lowered GAB Spring , better handling ;)
Akhirnya bahagian depan dapat direnda kan untuk nampak cun dan cornering yg best . Tapi maklum la pakai spring lowered sport , memang berdentum sikit la . Pakai depan je . Belakang Pakai OEM . Haaa . Mari lihat sebab ape Amir pakai OEM nyer rear spring .
Ini lah sebab nyer , yang OEM kaler hitam , yang merah GAB . Spring rear pun lowered jugak , nak best lagi kena pakai GAB heavy Duty Absober , memang mengancam habis . Tak nampak rendah dah balakang . Ini kalau pakai dekat OEM nyer abs , memang nampak rendah habis , plus . Macam naik kuda la jawab nyer penumpang belakang . Melompat-lompat . So , Amir hold yang belakang nie simpan dalam stor . Tunggu balik KL cari abs GAB Heavy Duty . Sebab kat Taiping mase tukar spring nie . Takda pulak untuk kancil . Hehe . So , Itu saje lah . Hehe . Bye Bye ;)
P/S : Nantikan fasa yang seterusnya , SSR Type C 14" pulak ;)
0 comments:
Post a Comment