Saturday, October 23, 2010

HOW TO : Make Windows 7 Startup Faster

Entri yang Amir buatkan kali ini mungkin sudah ramai tahu trick mudah Windows ini . Tetapi Amir tetap taip jugak tutorial ini untuk memperingatkan diri Amir sendiri . Kerana kadang-kadang , ada juga yang Amir lupa . So kepada blogger yang rasa nak cuba boleh je . Hanya memerlukan Windows 7 dan laptop . Simple kan ? Untuk lebih mudah , Amir telah sediakan beberapa skrin tembak untuk para blogger lebih mudah untuk ikuti tutorial ini ;)


Langkah 1 : Taip kan ' msconfig ' pada search bar . Kemudian tekan ' ENTER' atau click pada applikasi yang dijumpai .


Langkah 2 : Click pada tabs ' Startup ' . Akan terdapat satu senarai . Segala tick box itu adalah aplikasi yang running semasa startup windows anda .




Langkah 3 : Edit dengan untick pada aplikasi yang anda tidak mahu running semasa startup Windows . Kemudian click apply dan restart laptop / pc anda .

Ok . Kepada yang tidak berapa fasih akan bagaimana cara untuk disablekan startup item . Amir sarankan , para blogger buat bersama-sama orang yang lebih arif . Sebab kadang-kadang anda mungkin teruntick pada aplikasi yang penting . Dimana akan menyebabkan beberapa masalah pada masa akan datang . Sebagai contoh aplikasi yang Amir tidak jalankan semasa startup ialah . YM , Winamp , Adobe , Java . Semua ini akan menyebabkan startup Windows anda menjadi lambat . Selamat mencuba !

Nota Kaki : Tutorial ini dibuat menggunakan Windows 7 Ultimate x86 (32-BIT) , Windows 7 yang lain Amir tak pasti boleh ke tidak . Rasanya boleh jugak ;)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design