Wednesday, November 17, 2010

Alahai phishing , HATI-HATI lah wahai pengguna !!

Bagun pagi-pagi Raya Haji ni , buka jer email dah rasa sakit hati . Kenapa ? Bukan sebab Raya . Tapi sebab phishing . Entah bila lah Pihak Maybank nak mulakan satu program menghapuskan semua phishing-phishing ini ? Apakah tahap security mereka masih diragui . Alahai Maybank , takda budjet ke nak upah pakar security kat Malaysia ini untuk write program keselematan untuk website korang ? Huh ! Kalau para blogger nak tau . Maybank dan serta CimB telah pun dikenalpasti backdoor dalam sistem security online mereka . Hahaha . Jangan terkejut . Seorang rakyat Malaysia dimana beliau juga salah seorang pakar security telah menjumpainya . Pihak Maybank serta CIMB telah pun diberitahu oleh soerang rakyat Malaysia ini tentang backdoor tersebut . Tapi Maybank serta CIMB tetap masih dengan sistem sekuriti mereka itu ? hahaha . Renung-renungkan lah .


NOTA KAKI : Perhatikan , selalunya email phishing tersebut akan masuk pada 'junk' folder . Manakala url yang diberi tidak lah sama sekali dengan url website Maybank2U . Hati-Hati wahai pengguna . Jangan terpedaya .

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design