Saturday, November 13, 2010

HOW TO : Permanently Delete Facebook Account and Profile


Amir tergodek Uncle Google dan terjumpe link nie bergolek-golek . Hahaha . Pemilik Facebook , iaitu Mark Zuckerberg tidak akan sesekali membiarkan anda semua memilih langkah untuk meninggalkan Facebooknya . Tau tak kenapa ? Sebab selagi ramai user selagi itu juga Mark menjadi semakin kaya(macam buat hipotesis darjah 6 pulak . Hehehe ) . Facebook hanya mempunyai option untuk disable account sahaja bukan ? Ini masih akan menyebabkan database Facebook menyimpan segala yang anda kongsi bersama akaun Facebook . Bahaye OoooO . Gambar , information , num phone , semua ada . Walaubagaimanapun , Facebook dibina atas syarat-syarat tertentu . Iaitu dalam laman social networking , semua pengguna berhak untuk menghapuskan akaun yang telah dibina pada database laman sosial secara kekal . Facebook memang mengikut peraturan tersebut . Tetapi , Mark yang terlalu bijak telah mengaburi mata pengguna Facebook dengan mencipta satu option . Iaitu disable . Sedangkan kalau google pun . Backlink musti ke option disable jugak . Power tak Mark ? Google pon die takeover . Hahaha .

Kepada sesiapa yang betul-betul berniat untuk menghapuskan akaun Facebook anda , boleh la klick ke pautan https://ssl.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account

Anda akan mendapat paparan seperti gambar dibawah ini .


Selepas anda menekan 'Submit' . Anda akan di suruh untuk memasukkan password serta captcha .


Setelah anda memasukkan infomation yang diperlukan . Anda telah pun berjaya mendelete akaun Facebook anda secara kekal . Tetapi , didalam masa 14hari , anda dilarang sama sekali untuk melakukan sebarang activiti yang berkaitan dengan Facebook . Sebagai contoh , Like Button , Page Facebook , apa-apa saja lah yang berkaitan dan mempunyai pautan dengan facebook plugin . Sekiranya anda gagal menahan diri anda dari menekan-nekan apa yang berkaitan dengan Facebook. Maka anda gagal mendelete akaun anda . Harap Maklum .

NOTA KAKI : AMARAN!! Sebarang akaun yang berjaya didelete , tiada cara untuk anda recovery kembali akaun tersebut . Terima Kasih .

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design