Tuesday, January 25, 2011

Dua Insan Bertentang Mata

Akhirnya , bertemu jua buat kali pertama . Bak kata orang cinta padangan pertama ? Bukan bagi aku . Ia adalah pandangan kedua bagiku . Aku hanya boleh cuba mencintai dia dari dalam lubuk hatiku . Dimana dia menganggap aku hanya rakan di dalam hatinya . Pertama kaliku lihat dia seakan-akan aku tidak mengenalinya . Tapi buat kali kedua , aku jatuh cinta akan senyuman yang diberikannya .


Kurenung dia , ku lihat raut wajahnya . Arghh , memang seperti yang aku sangkakan . Dia memang pemalu orangnya . Dia seringkali perasan akan tindakanku dan menyuruh agar tidak merenung ke arahnya . Ku cuba tenung tepat ke arah matanya . Ku cuba baca fikirannya . Namun , ku leka dengan kecantikan matanya .


Pipi yang gebu cantik setelah lesung pipit dikenakan . Arghh . Kau memang cantik lah . Walaupun si dia kerap merungut dia tidak cantik dan berkulit gelap . Apakah ? Pertama kali ku lihat si dia . Bermain difikiran ku adakah kau orang campuran barat ? . Sangat kelakar pemikiran ku itu . Sedangkan kau adalah anak keturunan melayu tulen .


Tiba masanya untuk aku pulang dan meninggalkan kau . Jauh dilubuk hati ku , aku begitu masih merindui si dia . Namun masatelah  menjadi penghalang . Aku redha dan terus pergi sambil melihat dia semakin jauh kehilangan didalam kebanyakan orang yang ada di situ . Aku berhajat , untuk mencuba nasib untuk buat kali kedua . Akan ku usahakan pertemuan kami buat kali kedua .


Pertemuan kami kali pertama membuat dia semakin yakin dan tidak segugup dulu yang dia tidak yakin kami akan terus berkawan setelah aku melihat dirinya yang sebenar . Namun ku percaya akan hati ku . Kau tetap aku sayang sepenuh hati ku . Dan aku tidak akan biarkan rasa sayang itu luntur dari hati ku .


Ku cuba rakam kenangan perjumpaan pertama kami berdua namun , masing-masing masih menggunakan telefon bimbit yang tidak secanggih yand ada dipasaran . Sebegitu juga perjumpaan kali kedua , dimana aku cuba memperbaiki telefon bimbitnya yang rosak demi memudahkan urusan aku berhubung dengannya . Namun usaha aku gagal . Ia tidak rosak seperti kebiasaan dan si dia tetap dengan pendiriannya yang tidak suka menumpang kesenangan orang lain . Sebab itu si dia menolak tawaran ku untuk meminjamkan telefon bimbit ku pada si dia .


Ouh sikapnya buat aku semakin jatuh cinta terhadap si dia . Biar lah apa pandangan orang terhadap dirinya . Bagi aku , si dia tetap bertakhta di hati . Dan aku tidak mungkin akan membiarkan si dia terluka pedih oleh diriku . Akan ku pastikan keselematan si dia dan akan ku pastikan si dia bahagia bersama ku ;)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design