Monday, October 4, 2010

Awak sahabat saya sampai bila-bila

"Awak , awak sudi jadi kawan saya sampai bila-bila ?"
"Saya sudi jadi kawan awak sampai awak sudi lah , kalau awak dah tak sudi nk jadi kawan saya , saya pun tak sudi jadi kawan awak . Hehe . "
"Terima Kasih , Awak"

Dia menanyakan tentang pertanyaan itu ,

"Kenapa awak tanya macam tuh ?"
"Sebab saya sayang awak , sebab itu nak jadi kawan awak sampai bila-bila"
"Ouh , macam tuh rupenye"
"Awak jangan lah risau , saya memang sayang awak dan nak jadi kawan awak sampai bila-bila, sampai tuhan takdirkan awak tu jodoh saya , akan saya laksanakan ke jalan yang betul serta halal dalam perhubungan"
"Hehehe , takotnyer!"
"Jangan lah takot , saya bukan nak pergi pinang awak sekarang ni"

Itulah kisah perbualan kami , kepada 'awak' . Saya harap 'awak' paham diri saya , 'awak'  dah kenal hati budi saya , dan kenapa saya buat semua ini dan pilih cara ini .

Saya tak mahu kehilangan seorang sahabat yang hebat macam 'awak' , seorang yang matang macam 'awak' , seorang yang taat pada ibu bapa macam 'awak' . Saya nak 'awak' berjaya dalam hidup 'awak' sebagai seorang pelajar . Dan bekerjaya dalam hidup kelak . Saya nak 'awak' buat mengikut kehendak 'awak' . Sebab saya akan selalu sokong kehendak 'awak' untuk berjaya dalam hidup pilihan 'awak' . 'Awak' , kalau terbaca artikel ini . Saya harap 'awak' tak salahkan saya mengapa saya pilih 'awak' sebagai sahabat sejati saya.

Segala cerita , perkongisaan saya bersama 'awak' selama ini . Saya betul-betul ikhlas nak kawan degan 'awak' . Perubahan drastik diri saya menyebabkan saya kenal dengan 'awak' . Saya bersyukur dapat kenal dengan 'awak' . Walhal saya tak pernah sekali pun bertemu dengan 'awak' . Tetapi saya tetap bersyukur tak dapat jumpa 'awak' . Kerana kita boleh elakkan maksiat , biar lah berjauhan . Tetapi perhubungan kita diredhai Allah dan direstui kedua ibu bapa masing-masing .

Allah pertemukan kita sebagai sahabat sehingga sekarang , dan sekiranya ditakdirkan 'awak' adalah pasangan hidup saya sehingga akhir hayat . Akan saya terus melaksanakan perintah Allah , akan saya nikahi 'awak' , akan saya pinang 'awak' .

Tapi awak jangan lah takut , kita masih diusia terlalu muda untuk semua itu , cukup lah 'awak' sebagai sahabat saya . Saya mengharapkan perhubungan kita mengikut jalan yang benar supaya ia berkekalan lama , dan ke jinjang pelamin kalau diizinkan Allah . 'Awak' paham kan ? . Ya , saya pasti 'awak' paham . Sebab 'awak' kenal hati budi saya sangat-sangat . Terima Kasih 'awak' . Saya buat artikel ini . Sebab saya nak tunjuk kat 'awak' . Saya ikhlas jadi sahabat 'awak' .

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design