Wednesday, December 8, 2010

How To Create Windows 7 Recovery Disc

Korang terfikir tak dengan menghantar laptop/PC anda ke kedai atau pusat membaik pulih laptop/PC semata-mata untuk 'reformat' laptop/PC anda sebenarnya amatlah merugikan masa serta wang ringgit ? . Sedangkan ianya boleh dilakukan sendiri oleh anda ? . Amir berani menyatakan sebegitu kerana bukan berniat jahat untuk mengusik periuk nasi peniaga-peniaga diluar sana . Kalau ada yang terasa lah kan ? Haha . Ok . Sebenarnya windows dicipta bagi memudahkan penggunanya . Disebabkan itu lah dunia teknologi perkomputeran kian tersohor dengan Windows yang diperkenalkan oleh Bill Gates . Windows memang dicipta untuk memudahkan manusia ! .

Sekiranya Windows anda gagal berfungsi dimana startup tidak berjaya dan kerap restart secara berulang kali , anda tidak perlu reformat Windows anda ! Hanya repair kembali Windows anda menggunakan Recovery Disk . Sila lihat skrin tembak dibawah untuk menghasilkan Windows 7 Recovery Disk .


Klik pada Start Button , kemudian All Program dan klik pada Maintenance seperti gambar rajah


Anda akan mendapat paparan seperti ini , masukkan cd/dvd kosong kedalam dvd drive anda dan klik create disc untuk memulakan prosess


Biarkan sehingga prosess selesai , dan pooff! Anda telah pun berjaya mencipta Recovery Disc buat WIndows 7 anda !


Mudah bukan ? Hanya memerlukan sedikit masa dan sekeping blank DVD/CD ? Berbaloi . Berbanding dengan menghantar laptop anda ke kedai yang memerlukan anda untuk mengeluarkan kos dari RM 30 hingga ke RM 100 . Baik anda mencipta Recovery Disc ini dan boleh disimpan untuk kegunaan pada masa depan . Selamat Mencuba !

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design